Saturday 4 January 2014

Bingkai ajaib

     Assallamualaikum dan selamat pagi... Setiap awal tahun, saya akan mengemas seluruh rumah. Tujuannya adalah untuk membuang benda-benda yang tidak boleh digunakan seperti kasut sekolah yang tapaknya sudah licin, atau mengitar semula benda-benda yang masih boleh elok.

     Antara benda yang saya jumpa ialah kayu dari pewangi rumah. Teringat saya akan rencana yang pernah saya baca. Oleh itu, saya pun telah membuatnya semula.

Alat yang diperlukan:
4 batang kayu pewngi rumah, benang untuk mengikat

Langkah:
1. Ambil 2 batang, letakkannya dalam kedudukan 90 darjah dan ikat dengan benang.


2. Ikat semua batang tersebut sehingga sebuah segiempat telah dibentuk. Siap dan anda boleh mula menghias!



Cara-cara lain boleh digunakan untuk menghias


Selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment